Szövegíró, blogger! Minden témában tőlem neked!

Önfejlesztés

A mai modern világban rengeteg ember veszi igénybe a népszerű önsegítő technikákat, hogy javítson magán és az életén. Az önsegítő tréningek amellett, hogy segítenek abban, hogy olyan emberré válj, amilyen mindig is szerettél volna lenni, segíthetnek abban is, hogy javítsd az életedben megtapasztalt örömöt és boldogságot. Az alábbi cikk néhány hasznos önsegítő tippet tartalmaz. Önmagad fejlesztése: Szilárd tanácsok a személyes fejlődéshez!
 
A mai modern világban rengeteg ember veszi igénybe a népszerű önsegítő technikákat, hogy javítson magán és az életén. Az önsegítő tréningek amellett, hogy segítenek abban, hogy olyan emberré válj, amilyen mindig is szerettél volna lenni, segíthetnek abban is, hogy javítsd az életedben megtapasztalt örömöt és boldogságot. Az alábbi cikk néhány hasznos önsegítő tippet tartalmaz.
 
Egy nagyszerű önsegítő tipp, amely segíthet megváltoztatni az életedet, hogy pozitív emberekkel vedd körül magad. Ha állandóan negatív emberek között vagy, az közvetlenül befolyásolhatja a saját gondolkodásodat. Elkezdesz negatívan gondolkodni anélkül, hogy tudatában lennél ennek. Ha pozitív emberek között vagy, az segíteni fog abban, hogy pozitívabban gondolkodj.
 
Ha depressziósnak érzed magad, és úgy tűnik, nem tudod motiválni magad, állj meg egy percre, és gondolj az életedben lévő összes pozitív dologra. Például, hogy élvezed a munkádat, vagy hogy van egy nagyszerű háziállatod. Ha egyszer az életed pozitív területeire koncentrálsz, elkezded jobban érezni magad, és hálás leszel a sok áldásért, amiben részed van.
 
Ha a depresszió elhárításán fáradozol, a gyógymód egyszerű. Csak vegyél elő egy papírt, és írj egy levelet magadnak, amelyben felvázolsz néhány múltbéli kihívást, és azt, hogy hogyan dolgoztál azon, hogy leküzdd őket, és mennyire büszke vagy magadra. Ha a levél elkészült, nézd át, és azonnal büszkeséget fogsz érezni, mindazok miatt, amiket leküzdöttél.
 
Legyenek okaid, és ragaszkodj hozzájuk. Ha vakon ragaszkodsz ideológiákhoz és hitrendszerekhez, az felszínesnek tűnik mások szemében. Ha úgy találod, hogy a tudásbázisod valamelyik összetevője alapvető fontosságú az önérzeted szempontjából, készülj fel arra, hogy magabiztosan megvédd az álláspontodat. Ez abban is segít, hogy jobban megismerkedjen azokkal a meggyőződésekkel, amelyek az alapvető énjét alkotják.
 
Dolgozz a haragod és az általános indulataid kontrollálásán. Amikor a dolgok eldurvulnak, és dühös leszel, próbálj meg 10-ig számolni és lelassítani a légzésedet. Próbálj meg lazítani, vagy akár el is sétálni attól, ami annyira feldühít. Azzal, hogy kiveszed ezt az "időt", tisztább fejjel térhetsz vissza, hogy megpróbáld megoldani a problémát.
 
Próbálj meg több pozitívummal dolgozni. Tegyél meg minden tőle telhetőt, hogy munka vagy edzés közben is pozitívan állj hozzá. Meglepődsz majd, hogy mennyi mindent elérhetsz azzal, ha akár a környezetedet megváltoztatod, akár másképp gondolkodsz egy feladatról. Próbálj meg a szabadban dolgozni, vagy esetleg játékként gondolni a feladataidra, és próbálj meg nyerni rajtuk. Próbálj meg valami olyasmit hallgatni, ami növelheti az intelligenciádat, miközben edzel.
 
Győződj meg róla, hogy véded magad. Ha kiváló, egészséges védekező mechanizmusokkal rendelkezel a világ bajaival szemben, akkor nagyobb valószínűséggel ragaszkodsz majd a meggyőződésedhez és tartod be az ígéreteidet. A legrosszabb ellenséged önmagad lehet, ezért a saját legrosszabb ellenségedből a legjobb szövetségesed legyen.
 
Jó önsegítő tipp a szorongás leküzdésére, ha elmész egy kis baráti összejövetelre. Ez olyan, mint egy visszafogott buli, így szocializálódhatsz és megbarátkozhatsz, de nem szabad túlterhelned magad.
 
Kapcsolódj a környezetedhez azáltal, hogy minden évszakot megünnepelsz. Mindenképpen szánj időt arra, hogy megfigyeld és értékeld a levelek változását ősszel, az első havat télen, az új virágokat tavasszal, sőt a tűző napot is nyáron. Az idő természetes múlásának felismerésével nagyobb érzéket nyerhetsz saját életed folyamatának és céljaid megértéséhez.
 
Az érzelmeid irányítása életed minden helyzetében segíteni fog neked. Ha megtalálod a módját annak, hogy még akkor is nyugodt maradj, amikor ez lehetetlennek tűnik, biztosan rájössz, hogy a helyzet nem is olyan rossz, mint ahogyan azt először gondoltad. Ha megtalálod a módját annak, hogy kontrolláld ezeket az érzéseket, az az önbizalmad épüléséhez vezet.
 
A gyakori testmozgás csökkenti a stresszt az életedben. Ha szakítasz egy kis időt, és olyan tevékenységeket végzel, amelyek szimulálják a tested "menekülési" reakcióját. Ez felszabadítja a stresszes helyzetekben a szervezetedben felszabaduló túlzott adrenalint, és sokkal jobban fogod érezni magad.
 
Ha pozitívabb hozzáállást szeretnél, akkor alkoss pozitív megerősítéseket, amelyek szerint szeretnél élni. A megerősítések lényegében pozitív gondolatok. Ha pozitív hozzáállással élsz, az segít az elmédet pozitív cselekvésre késztetni, ami jobbra változtathatja a viselkedésedet, a hozzáállásodat, a szokásaidat és a reakcióidat.
 
Ahhoz, hogy motivált maradj, vedd észre, hogy a végeredmény eléréséhez időre van szükség. Semmi sem történik egyik napról a másikra. Próbáld meg kisebb célokra bontani a célodat, majd jutalmazd meg magad minden alkalommal, amikor elérsz egyet. Például, ha fogysz, úgy érezheted, hogy várnod kell az új ruhák vásárlásával; azonban, ha néhány kiló leadása után veszel egy olyan ruhát, ami illik rád, az kiemeli, hogy eddig mennyi mindent elértél. Ha látod, hogy néhány kiló leadása után milyen csodásan nézel ki, még keményebben akarsz majd dolgozni a végeredményért.
 
Ne légy rendezetlen sehol az életedben. A szervezettségtől teljesnek érezheted magad, és növelheti az önbizalmadat. Ráadásul nem fogsz többé stresszelni a rendetlenség miatt. Az, hogy minden a helyén van, nyugtató energiát áraszt.
 
Találd meg a számodra megfelelő környezetet és foglalkozást. Ahelyett, hogy rendkívül keményen dolgoznál és folyamatosan feszegetnéd a határaidat, találd meg a számodra megfelelő helyet. Lehet, hogy bizonyos munkák nem neked valók; keress olyat, ahol jól érzed magad, és jó érzéssel teljesítesz dolgokat. Talán el kellene költöznöd vidékre vagy a városba, hogy jobban érezd magad.
 
Tartsd számon az elért eredményeidet, és azt, hogy hogyan sikerült eljutnod odáig. Ha újra meg kell tenned valamit, akkor látni fogod, hogy képes vagy rá. Ez abban is segít, hogy megállapíthasd, mennyit értél el, és mennyit dolgoztál érte.
 
Ahogyan a cikk első bekezdésében is szó esett róla, sokan fordulnak az önsegítő technikákhoz, hogy fejlesszék magukat. Az önsegítő tréningek lényege, hogy arra törekszünk, hogy elérjük a bennünk rejlő lehetőségeket. Ha követed a cikkben található nagyszerű tanácsokat, akkor jó úton haladsz az álmaid eléréséhez.
 

<-- Vissza a Önfejlesztés blog oldalra!